BLACK FRIDAY ACTIE in November GRATIS LEVERING !!
Goedkoopste van Nederland!
Vandaag bestellen = later betalen
Klanten beoordelen ons met 9/10 score
Complete boxspring € 349,-

Tips voor een betere nachtrust

  • Geplaatst op
Tips voor een betere nachtrust

Komt het gevoel van slapeloosheid jou bekend voor en zit jij inmiddels met de handen in het haar, omdat je niet weet wat je hier aan kunt doen? In deze blog krijg jij 4 handige tips die kunnen zorgen voor een betere nachtrust.

Slaapproblemen zullen je niet onbekend voor komen. Steeds meer mensen hebben hier last van en zijn redelijk inspiratieloos geworden wat betreft de oplossingen. De kans is groot dat jij ook worstelt met slaapproblemen en dat je hier vanaf zou willen.

’s Ochtends wakker worden zonder een uitgerust gevoel is een vervelende en vooral vermoeiende start van de dag. Om jou daarin tegemoet te kunnen komen, krijg jij tips voor een betere nachtrust.

 

Tip 1: Laat je niet verleiden door je smartphone

De verleiding van je smartphone is erg groot. Nog even een WhatsApp naar iemand sturen of die ene aflevering van je serie afkijken. Hoe leuk en hoe ontspannend dat allemaal lijkt, dat is het alles behalve.

Door het licht dat het beeldscherm van je smartphone afgeeft, denken je hersenen dat het dag is en worden slaaphormonen die je in slaap moeten brengen niet aangemaakt. Met als gevolg dat je wakker blijft en niet goed in slaap kan vallen.

Het licht van je smartphone dimmen lijkt een goede oplossing, maar dat dekt niet helemaal de lading. Het beste is om niet alleen je smartphone, maar ook je laptop, tablet en televisie uit je slaapkamer te verbannen en je hier niet meer door te laten verleiden. Het zal sneller wennen dan je denkt.

 

Tip 2: Reken af met je stress en gedachten

Stress en gedachten kunnen ons mensen flink uit onze slaap houden. Vaak zijn het zorgen voor morgen of word de dag nog even uitgebreid doorgenomen. Met het gevolg dat het je slaapritme gaat beheersen en je wakker ligt.

Reken voor het slapen gaan af met je stress en gedachten. Leg bijvoorbeeld een notitieboekje en een pen klaar op je nachtkastje, en schrijf hierin de gedachten op die op dat moment door je hoofd spoken.


Door ze op papier te zetten worden ze letterlijk en figuurlijk uit je hoofd gepakt en als het ware op een andere plek neergezet. Zo heb jij er even geen last meer van en kun je je nachtrust voortzetten.

 

Tip 3: Trek iets comfortabels aan voor het slapengaan

Pyjama’s en nachtkleding is er in allerlei soorten, maten, kleuren en materialen. Hoewel veel mensen erbij zweren om in hun ondergoed de nacht door te brengen, is het overgrote deel meer dan content met nachtkleding.

Belangrijk bij nachtkleding is echter wel dat deze meer dan comfortabel zit. Een broek die om je middel knelt of een T-shirt dat eigenlijk te warm zit, dat bevorderd de slaap allesbehalve. Met slapeloosheid als gevolg.

Kies voor nachtkleding die luchtig is, niet te strak om je heen zit en waar jij je prettig bij voelt.

 

Tip 4: Raak vooral niet gefrustreerd

Urenlang wakker liggen ’s nachts en de slaap maar niet kunnen vatten is zeer frustrerend. Bij het ontwaken voel je je nog vermoeider dan de avond daarvoor.

Raak er vooral niet gefrustreerd over en probeer er positief tegenaan te kijken. Frustratie bevorderd de slaap allesbehalve en het kan een onrustig gevoel geven zodra je je bed weer in stapt.

Boxspring kopen?

Wil jij een boxspring kopen? Weet je nog niet precies welke maat? Bekijk dan eens de volgende maten:

Ben je er nog niet uit. Win dan vrijblijvend advies in bij Sleep Factory.

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »

Vandaag bestellen = later betalen

De goedkoopste in NL

Binnen 14 dagen gratis retourneren

Beoordeel met 9/10 score

1000 tevreden klanten gingen jou voor

Meer dan 5000 klanten